pondělí 11. listopadu 2013

Smetanová bábovka

Po dlouhé době mě zase přepadly chutě na sladké. Napadla mě bábovka, i když ji velmi nerada peču, protože nikdy dopředu nevím, jestli se mi povede nebo ne. Raději z bábovkového těsta udělám muffiny, tam mám jistotu, že se jednotlivé kousky snadno vyklopí. Nakonec bábovka dopadla dobře, po krátkém zápolení z formy vyklouzla.

Bábovka je ideálním doplňkem k rannímu kakau či odpolednímu čaji.


125 g Hery, 6 vajec, 1 hrnek krupicového cukru, 1 smetana ke šlehání, 3 hrnky polohrubé mouky, 1 kypřící prášek do pečiva, kůra z 1 citronu

Změklé máslo vyšleháme s cukrem, postupně vmícháme žloutka. Pak přilijeme smetanu, citronovou kůru a promícháme.

Z bílků ušleháme tuhý sníh a vmícháme jej do žloutkového základu spolu s moukou a kypřícím práškem do pečiva.

Těsto vylijeme do vymazané a hrubou moukou vysypané formy a pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi hodinu, případně vpichem zjistíme, zda je bábovka upečená.

Zdroj: Skleničková kuchařka - Moučníky a sladkosti

2 komentáře:

  1. Marti tak takovou klasickou našlehanou bábovku mám asi nejraději, pěkně se Ti upekla :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF