úterý 5. března 2013

Křehká bublanina s ovocem

Tento moučník jsem našla opět v kuchařce bez obrázků. A opět to byla naprostá bomba! Bublanina byla krásně měkkoučká, voňavoučká a zaprášilo se po ní rychlostí světla. Příště udělám dva plechy :-)

POZNÁMKA: místo vanilkového pudinku jsem použila Krupicopuding - Jablko & skořice


125 g Hery, 1 hrnek cukru moučka, 4 vejce, 1 hrnek mléka, 2 hrnky polohrubé mouky, 1 balíček vanilkového pudinku, 3/4 balíčku kypřícího prášku do pečiva, ovoce dle chuti (černý a červený rybíz v mém případě), drobenka: 1/2 hrnku polohrubé mouky, 1/2 hrnku cukru moučka, 50 - 100 g másla, skořicový cukr

Změklou Heru utřeme s cukrem a přidáme čtyři žloutka. Pak postupně vlijeme mléko a polovinu mouky s pudinkovým práškem.

Z bílků ušleháme tuhý sníh a opatrně vmícháme do těsta spolu se zbylou moukou, kterou jsme smíchali s práškem do pečiva.

Těsto nalijeme na plech, který jsme vymazali olejem a vysypali hrubou moukou. Hustě poklademe ovocem. Nahoru nasypeme drobenku, kterou jsme si připravili tak, že smícháme dohromady mouku s cukrem, přisypeme skořicový cukr a přidáme změklé máslo pokrájené na menší kousky. Rukou pak vše smícháme dohromady. Pokud je směs málo hrudkovitá, přidáme trochu másla.

Dáme do trouby vyhřáté na 180°C a pečeme asi 45 minut nebo až je špejle, kterou jsme do těsta vpíchli, suchá.


Zdroj:
kniha Skleničková kuchařka: Moučníky a sladkosti

10 komentářů:

  1. Tu musím zkusit, mám tu švestkový kompot a nevěděla jsem, co s ním. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj MArti,t ak už vím, co budu péct o víkendu!!! Vyzkouším Tvoji bublaninu!! Mám v mrazáku ještě sáček rybízu, tak ho hned využiju!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Bublaninu môžem kedykoľvek....páči sa mi tá tvoja...

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam! Bublaninu mám taky moc ráda a s černým rybízem musí být skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bublaniny jsou vynikajicí už jen proto, že jsou prostě obyčejné a jednoduché a všichni je milujeme! S rybízem nám to moc chutnalo, bylo to takové sladko kyselé, ale vynikající.

      Vymazat
  5. Bublaninu jsme zkousela a na to,ze nepecu,tak se mi povedla a zbytek rodinky si moc pochutnali:-)dekuji -jen jsem dala jine ovoce-merunky a kiwi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že rodině chutnala! Zajímavá ovocná kombinace :-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF