sobota 23. února 2013

Kuřecí Stroganov

Při hledání receptu na rodinný oběd jsem našla omáčku Stroganov. Ale docela mě zaujalo, že co kuchyně, to jiné ingredience. Někde se například dávají žampiony, jinde zase ne, někde se můžou přidat okurky, rajčata, kapary, někde se používá smetana nebo smetana zakysaná.

Zvolila jsem zlatou střední cestu a zvolila recept z mého druhého kuchařského pokladu. V původním receptu je svíčková, ale použila jsem celá kuřecí stehna, která jsem upekla, a vynechala jsem žampiony. 


800 g kuřecího masa, sůl, mletý pepř, 3 lžíce oleje, 2 cibule, 1 lžíce hladké mouky, 200 ml masového vývaru, 2 lžíce rajského protlaku, 1 lžíce hořčice, 1 lžíce citronové šťávy, 100 g šunky, 200 ml zakysané smetany

Maso osolíme, opepříme, opečeme na oleji a dáme do trouby upéct.

Na zbylém oleji zesklovatíme nadrobno nakrájenou cibuli, přisypeme mouku, promícháme a podlijeme vývarem (část vývaru můžeme nahradit bílým vínem), přidáme protlak a hořčici. Pokud se nám omáčka zdá být moc kyselá, trochu ji přisladíme.

Omáčku dochutíme citronovou šťávou a osolíme. Nakonec přidáme šunku, kterou jsme nakrájeli na nudličky a přilijeme zakysanou smetanu.

Do omáčky dáme upečené maso a krátce prohřejeme.

Podáváme s rýží nebo těstovinami.

Zdroj:
Velká evropská kuchařka

8 komentářů:

  1. No vypadá to krásně, pošleš mi trošku na zítřejší oběd ? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych, ale po omáčce se zaprášilo a nezbylo ani na druhý den :-)

      Vymazat
  2. To zní dobře a docela i pro mě tupce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jednoduchá omáčka neboli druh guláše, jak by měl znít správný pojem. Vyzkoušej.

      Vymazat
  3. Dala bych se pozvat, takové omáčky mám ráda. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijeď, uvařím. :-) Takové omáčky taky miluju.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF