neděle 22. dubna 2012

Hanka Zemanová: Cizrna na paprice

Tento recept na cizrnu jsem objevila v dubnovém časopisu Albert z roku 2011. Originální recept je od biokuchařky Hanky Zemanové.

Cizrnu jsem ještě nejedla, takže to pro mě a mou rodinu byla premiéra. Protože jsme všichni zhýčkaní masem, tak jsem nám udělala vegetariánský oběd. Vyslechla jsem si mírné řeči o tom, kde že je to maso, ale nakonec to všichni snědli.



200 g sušené cizrny, 1 lžička sušené majoránky, 1 - 2 lžíce oleje, 2 větší cibule, 1 lžíce sladké papriky, sůl, 1 pórek, 1 smetana, šťáva z citronu

Cizrnu si přes noc namočíme. Vodu potom slijeme a nahradíme jí novou vodou, asi jeden litr. Přisypeme majoránku a přivedeme k varu. Poté ji uvaříme v tlakovém hrnci 35 - 40 minut.

Uvařenou cizrnu scedíme, ale necháme si 500 ml vývaru na omáčku.

V hrnci orestujeme nadrobno nakrájené cibule, přidáme sladkou papriku, promícháme a nalijeme odložený vývar s půlkou cizrny.a tyčovým mixérem rozmixujeme na kaši. Přisypeme zbývající část cizrny, nakrájený pórek a krátce povaříme. Přilijeme smetanu, dochutíme solí a citronovou šťávou a ještě chvíli povaříme.

Podáváme s čerstvým chlebem.


Zdroj:
časopis Albert 04/2011

2 komentáře:

  1. Mám cizrna moc ráda, bezva kombinace...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně na tenhle recept už mám zálusk dlouho, jen na něj vždycky zapomenu :) Takže dík za otestování a připomenutí :) A fotku máš téměř stejnou jako v originále:)))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF