neděle 4. března 2012

Celerová polévka s hruškami

V březnovém časopise Apetit jsem objevila dost neobvyklou polévku. Manžel se na to moc nadšeně netvářil, ale řekl mi, že ji mám udělat. Tak jsem ji udělala. Opravdu je to dost zvláštní kombinace, ale byla dobrá.


2 lžíce oleje, 2 cibule nakrájené na tenké plátky, 2 stroužky česneku, nakrájené nadrobno, 5 cm kousek zázvoru, oloupaný a nakrájený nadrobno (použila jsem sušený), 1 celer, oloupaný a nakrájený na kostky, 2 zralé hrušky, oloupané, zbavené jádřince a nakrájené na kostky, 1 litr zeleninového vývaru, sůl a čerstvě mletý pepř

Na rozpálenou pánev nalijeme olej a na něm na středním plameni necháme zesklovatit cibuli, česnek a nasekaný zázvor. Dále přidáme celer nakrájený na kostky a hrušky. Celé zalijeme vývarem. Přivedeme k varu a ztlumíme plamen. Zvolna necháme probublávat, až celer změkne (asi 20-30 minut). 

Polévku pak rozmixujeme dohladka. Můžeme ještě přecedit přes husté síto, aby byla opravdu krémová. Osolíme a opepříme podle chuti. Podáváme posypané nasekanou hladkolistou petrželkou. Já jsem navíc přidala opečené rohlíkové krutónky.

Zdroj:
časopis Apetit 03/12

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF