pátek 3. února 2012

Americké koblihy

Když mají v Albertovi slevu na doughnuts, dcera je vždycky chce koupit. Jsou krásně měkoučké a nadýchané a, přiznám se, já si je taky ráda dám. Shodou okolností mi nedávno na facebookovskou Zeď přišel recept na americké koblihy. Do albertovských to má hodně daleko, ale tyto byly také dobré. 
Tady je originální recept. Je jich dost, v originále se píše asi 40 ks, ale mě vyšlo 80 ks. Takže pokud vás není hodně, klidně dělejte z poloviční dávky.


5 hrnků mouky, 2 ks sušeného droždí (14 g) nebo 28 g čerstvého droždí, 2 vejce, 1,5 hrnku vlažného mléka, 1/2 hrnku cukru moučka, 1/2 lžičky soli, 1/3 hrnku rozpuštěného másla, 2 lžíce rumu nebo vanilkového aroma
Poleva: cukr moučka, horká voda, kakao

Mouku smícháme se sušeným droždím (nebo si uděláme kvásek: droždí rozpustíme v trošce teplého mléka), přidáme vejce, mléko, cukr, sůl, rum a na závěr rozpuštěné máslo. Mícháme, až je těsto hladké a pružné. Zakryjeme utěrkou a necháme vykynout. 

Potom těsto vyválíme asi na 1 cm a sklenicí o průměru 7 cm tvoříme kolečka a menším vykrajovátkem tvoříme díry. Necháme ještě chvíli vykynout a pak smažíme na vyšší vrstvě oleje. Smažíme zvolna, protože když se smaží na prudkém ohni, koblihy na povrchu rychle zezlátnou, ale uvnitř jsou ještě syrové. Dáme je okapat na ubrousek, abychom se zbavily přebytečného oleje.

Na polevu neuvádím přesnou váhu, dělala jsem to od oka tak, aby poleva nebyla moc řídká ani moc tuhá. Moje první pokusy s obalením nedopadly moc dobře, byla to piplačka je mazat nožem. Tak jsem je jednoduše do polevy potopila a bylo to. Posypku můžete zvolit libovolnou, použila jsem barevné zdobení a kokos.

Zdroj:

6 komentářů:

  1. mnam, tak doughnuts milujem aj ja, tento recept si odkladam a skusim! :)

    OdpovědětVymazat
  2. dobry recept, mam rada tie hrncekove, urcite skusime...

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou pěkně naparáděné a kdo ochutná, bude si je už navždy pamatovat :-) Pěkný receptík!

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to moc dobře,bohužel nevím jakou mouku bych měla použít :( jestli hrubou ,polohrubou nebo hladkou :(

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF