pátek 13. ledna 2012

Koprová omáčka

Je to klasika. Proč nakonec ne? Je to tak jednoduché, že to zvládne úplně každý. Je také hodně způsobů, jak ji dělat, já mám tenhle způsob, který mi vyhovuje.
PS: Nemám ráda, když mi žloutek ve volském oku "plave". To vždycky vajíčko ještě otočím žloutkem dolů a krátce ho opeču.


Olej, hladká mouka, mouka, kopr, ocet, sůl

Z oleje a mouky uděláme světlou jíšku, přiléváme mléko po troškách, aby se krásně spojila s jíškou a nevznikly hrudky. Osolíme, přisypeme nakrájený kopr, povaříme. Pak dochutíme octem, případně ještě dosolíme. Pokud je omáčka moc řídká, přidáme ještě jíšku. Já používám kupovanou, ta je zaručeně bez hrudek, ale když dojde, tak si rozmíchám v trošce vody nebo mléce mouku tak, aby vznikla hustší kašička a vliji ji do omáčky, která je ztlumená a míchám, aby opět nevznikly hrudky. Když je omáčka hustá, dolijeme mléko. Podáváme s brambory nebo knedlíkem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF